torsdag 20. oktober 2011

Snart Borgestad

I går begynte jeg på Borgestad gård. Selve gården blir nok snart ferdig, men jeg kommer til å bruke en del tid på alle boligene som er nevnt i folketellingene. Jeg teller på knappene om jeg skal ta med alle husene på vestsiden av Storgata, som lå under Borgestad i Gjerpen fram til 1842, som slettes ikke er særlig lenge siden!
Borgestad strakk seg helt ned til Osebro, hvor skillet mellom Gjerpen og Eidanger var i gamle dager.
Jeg har boka "Gjerpen-Porsgrund" av Finn C. Knudsen hjemme. Den er dessuten skannet og ligger på Porsgrunn Bibliotek sine flotte sider. Den hadde hatt godt av en "moderne renovering" :-), men jeg vet ikke om jeg vil bruke tid på dette nå. Får se senere. Jeg har dessuten mange linker til de forskjellige husene fra nevnte bok.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar