fredag 30. september 2011

Buer er ferdig!

Buer i Gjerpen ligger nå ute. Jeg blir veldig glad om noen påpeker feil, eller sender meg tilleggsopplysninger på familier av nyere dato. Etter 1980, vet jeg ikke hvem som driver gårdene. På Buer bodde "matadoren" Gunder Solvesen Buer i sitt første ekteskap. Han var i sin tid distriktets rikeste mann! Det finnes sikkert biografier på mannen, som bodde den lengste perioden av sitt liv på vestsiden i Porsgrunn. Nå er jeg godt i gang med det neste kapittelet i den interaktive bygdeboka "Gamle Gjerpen". Det er gården Enggrav ved Borgestad.

1 kommentar:

  1. Det nærmeste vi kommer en biografi på Gunder Solvesen er vel C. S. Schilbreds artikkel i Norsk Slektshistorisk Tidsskrift (NST) bind XVIII (1962): «Porsgrunnsmatadoren Gunder Solvesen Buer og hans slekt.»

    Ellers har jeg mye om ham og familien hans på Solumslekt http://solumslekt.org/slekta/famark.php?person=3342

    SvarSlett